Gentle Flow & Deep Rest

Gentle Flow Yoga & Deep Rest

Ervaar de stille kracht van Yoga Nidra

Ik meld me aanYogaschema

Gentle Flow Yoga & Deep Rest

Slaap je slecht en/of ben je erg vermoeid? Of misschien ben je op zoek naar een moment van rust en ontspanning? Dan is deze les echt iets voor jou. We beginnen met milde bewegingen om het lichaam los te maken en vinden vervolgens een (liggende) houding die voor jou fijn voelt waarin je volledig en diep kan ontspannen. Docente Ina zal je tijdens de ontspanning met haar stem begeleiden. De les is geschikt voor zwangere dames, moeders en iedereen die behoefte heeft aan ontspanning.

Gentle Flow & Deep Rest:

  • Beweegt je lichaam op een milde manier.
  • Ontspant je lichaam en verzacht de geest. Even draaien de radars wat trager.
  • Als je zwanger bent; geeft de les je de tijd en ruimte om jezelf (en je baby) goed te kunnen voelen.
  • Verbetert je slaap- en energieniveau. ‘Actief’ ontspannen (wat betekent dat je niet slaapt) kan werken alsof je aan de power-oplader hebt gelegen.

Praktisch

  • Docente: Ina Heijnen 
  • Data: donderdagavond 29 mrt, 19 april en 17 mei 2018: 21.00-22.00 uur
  • Locatie: Oudegracht 328 ad werf  zie: yogalocaties
  • Inschrijven kan via ons yogalesschema. Je kan je (zwangerschaps/post-natale) strippenkaart gewoon gebruiken.
  • Kom gerust eerst voor een proefles van € 7,50.

Waarom is diepe ontspanning soms broodnodig?

Zwangerschap of ouderschap kan een tekort aan slaap en/of spanning met zich mee brengen. Deze les geeft je de gelegenheid om contact te maken met jezelf, je lichaam, je gedachten en je gevoelens en eventueel ook met je kindje, als je nog zwanger bent. Alles mag er zijn in dit uur voor jezelf. In de lange, begeleide ontspanningsoefening (Yoga Nidra) ontstaat er ruimte voor diepe rust en een gevoel van opladen.

Wat doen we in de les?

We beginnen de les met het voelen van ons lichaam, onze gedachten en gevoelens. We bewegen het lichaam op een milde manier, zodat we daarna diep en lang kunnen ontspannen (25 tot 30 minuten). Vind je de eindontspanning (Savasana) prettig in andere yogalessen? Dan vind je dit zeker fijn! Je kunt op je rug liggen, op je zij of zitten. Er zijn genoeg kussens en dekens om het je helemaal comfortabel te maken. Docente Ina haalt haar inspiratie uit Yoga Nidra, wat “yoga slaap” betekent. Deze beoefening geeft je rust, nieuwe energie en kan je helpen met lekkerder slapen. Ina’s stem begeleid je door de ontspanningsoefening. Het is wel de bedoeling dat je wakker blijft en toch volledig ontspant. Val je in slaap? Geen probleem :-), de docente zal je zachtjes weer wakker maken als het zover is. Wees welkom voor een proefles zodat je het zelf kan ervaren!

There is virtue in work and there is virtue in rest

Use both and overlook neither – Alan Cohen

Online Inschrijven op je telefoon, tablet of pc

Met ons online inschrijfsysteem kun je je plek reserveren in de les van je keuze. Je betaalt vervolgens via IDEAL, wel zo gemakkelijk!