MAMA Yoga

We Take Care of You

While you are caring

Sign up for MAMA Yoga

Mama-yoga

Lekker in je vel na je bevalling en tijdens het moederschap

Postnatale Mama-yoga is ontspannende yoga voor moeders van al wat oudere babies/kindjes, en kan je volgen vanaf 6 maanden na de bevalling. Ben je net bevallen? Dan raden we eerst onze zachtere postnatale yoga aan. Schrijf je vooral in voor een Mama-yoga-proefles!

Mama-yoga in het kort:

  • Bevordert je lichamelijke fitheid, je houding en mobiliteit.
  • Helpt je voelen wat je zelf nodig hebt als moeder.
  • Vergroot je fysieke en mentale kracht, vertrouwen en intuïtie als moeder.
  • Ontspant je lichaam en geest en helpt je ruimte maken te maken voor jezelf in de drukte.
  • Biedt ruimte voor vragen en uitwisseling met andere moeders.

Mama-yoga is een wat actievere en uitdagendere yogales dan de gewone postnatale yogales. Het doel is om jezelf en je lichaam (met speciale aandacht voor bekkenboden en kern) weer aandacht te geven en te versterken op een leuke en ontspannende manier.

Postnatale Mama-yoga is voor moeders die 4 of meer maanden geleden bevallen zijn én ook geschikt voor mama’s met al oudere kindje(s). De les is erop gericht om het lichaam weer aandacht te geven, te versterken en weer ‘bijeen te brengen’, door op een veilige en zachte manier de buik, rug en bekkenbodemspieren weer te activeren. Daarnaast is nieuwe energie opdoen door middel van beweging en ontspanning een belangrijk aspect van de lessen; iets waar je als (nieuwe/werkende) moeder wellicht behoefte aan hebt.

We combineren yogahoudingen, versterkende pilates-oefeningen, ademhalingstechnieken, meditatie en ‘restoratieve’ houdingen, om uiteindelijk tot een diepe ontspanning te komen. Oftewel: écht even tijd voor jezelf!