Mama & Baby Yoga

Relaxing Together

Yoga for Mum & Baby

Ik meld me aan!Yogaschema

Mama en Baby Yoga

Mama en Baby Yoga is een postnatale yoga les voor moeders en babies. Jullie zijn welkom vanaf 6 weken na je bevalling. De les is er op gericht om het lichaam aandacht te geven, te versterken en weer ‘bijeen te brengen’, door de buik, rug en bekkenbodemspieren op een veilige en zachte manier te activeren terwijl je kindje dichtbij je is. Ook zullen we oefeningen doen samen met je baby om op een speelse manier de band met je baby te versterken. Babies zijn welkom totdat ze gaan kruipen. Kom je liever alleen naar Mama en Baby yoga? Dat mag natuurlijk ook. English speakers are welcome too!

Mama & Baby Yoga:

  • Bevordert je lichamelijke fitheid, houding en mobiliteit
  • Traint je kernspieren en bekkenbodem op een veilige manier
  • Vergroot je fysieke en mentale kracht als nieuwe moeder
  • Ontspant je lichaam en geest en helpt je ruimte maken voor jezelf, ookal is je baby bij je
  • Leert jullie technieken om samen te ontspannen
  • Biedt tijd samen met je baby op een ontspannen manier
  • Er is ruimte voor vragen en uitwisseling met andere nieuwe moeders

Waarom Mama & Baby Yoga?

Deze bijzondere postnatale yogales is mét je baby zodat je geen oppas hoeft te regelen en je er toch even samen uit bent. De les kan je ook zien als een eerste stap terug naar het gewone leven na je kraamtijd; je hoeft er niets en alles mag. Er is daarnaast alle ruimte om rustig te voeden, te verschonen of rond te wandelen als dat nodig is. De babies bepalen in grote mate het tempo van de les.

Het nut van de postnatale yoga voor jou als moeder is dat we het lichaam weer aandacht geven en versterken op een veilige manier. We trachten het lichaam van binnenuit weer ‘bijeen te brengen’ door de diepere buik, rug en bekkenbodemspieren op een bewuste manier te activeren en te versterken.

Wat doen we in de les?

In de les combineren we zachte yogahoudingen, versterkende oefeningen als ook ademhalings- en meditatietechnieken. Ook zullen we oefeningen doen samen met baby om op een speelse manier de band met je baby te versterken. Bovendien is samen ontspannen en tot rust komen een belangrijk aspect van de lessen; iets waar je als nieuwe en /of werkende moeder wellicht veel behoefte aan hebt.

Tijdens je zwangerschap zijn je buikspieren geweken om ruimte te maken voor het kindje en het vruchtwater. De ruimte tussen de rechte buikspieren die je hierdoor na je bevalling overhoudt, noemt men diastase. Zolang er sprake is van diastase is je kernkracht en stabiliteit niet optimaal, waardoor je problemen met je houding, kernstabiliteit en/of bekken(bodem) kan ervaren in de postnatale fase en zelfs nog lang daarna.Hierdoor kan je nog niet zoals vanouds en klachtenvrij sporten of je lichaam belasten (tillen bijvoorbeeld). Gewone yogalessen (en zeker de power en Ashtanga vormen van yoga) zijn nog niet geschikt in de postnatale fase. We raden je daarom aan om tenminste 8 maanden te wachten voordat je weer deelneemt aan de sterkere vormen van gewone yoga.

Sometimes,

a good place to be

is to be relaxed together

Online Inschrijven op je telefoon, tablet of pc

Met ons online inschrijfsysteem kan je je plek reserveren in de les van je keuze. Je betaalt vervolgens via IDEAL, wel zo gemakkelijk!

Extra goed van start na de bevalling?

Het Goede Start-Pakket

1 uur privéles met je favoriete docente + 3 Postnatale of Mama&Baby yogalessen  voor  85,00 i.p.v. 93,50.

Je docente komt 1x in de eerste 6 weken bij je thuis

en daarna volg je de drie Postnatale of Mama&baby groepslessen op een dag en locatie die jou uitkomt.

Liever een privé les?

Wil je in je eerste 6 weken hulp bij je postnatale herstel, heb je specifieke (bekken(bodem))klachten sinds je bevalling of valt de postnatale fase je mentaal wat zwaarder dan gedacht? Dan kan een privéles erg prettig zijn, zodat de docent je zeer gericht kan ondersteunen.

Maak een afspraak met je favoriete docente en ze komt bij je thuis (of je kunt afspreken in de studio in Utrecht) op een moment dat jou uitkomt. Het mooie is, je hebt geen oppas nodig. Je krijgt de oefeningen op papier zodat je zelf thuis kan oefenen totdat je weer deel kan nemen aan de reguliere postnatale yogalessen (vanaf 6 weken, met of zonder je baby). We bieden deze privéles aan in het Nederlands en het Engels.

Docentes:

In het Nederlands of Engels met Eveline, Ina of Esther – In English with Anita. Lees meer over ons team.

Tarief: 50,00 voor 1 uur. De dag en tijd van de les is flexibel en kan je met de docente zelf afspreken.
Locatie: Bij je thuis of in de studio in Utrecht

Goede Start PakketKoop nu 1 privéles met je favoriete docente én 3 reguliere postnatale lessen in één keer voor maar 85,00 in plaats van 93,50.  De docente komt in je eerste 6 weken bij je thuis en daarna volg je de postnatale lessen op de dag en plek van je keuze.

Voor het maken van een afspraak kan je even mailen naar info@studiovandaan.nl