Yoga Moves

Welkom Yoga Moves klante!

Welkom Yoga Moves klante! *English Version

Ben je zwanger, heb je class credits of een abonnement bij Yoga Moves én zou je graag overstappen op zwangerschapsyoga? Als eerste: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Je bent van harte welkom in onze lessen.

Als (vaste) klante van Yoga Moves ben je waarschijnlijk gewend om regelmatig yogales te volgen. Nu je zwanger bent hoeft dit niet anders te zijn! Je kan zelfs zwangerschapsyoga bij ons volgen op twee vertrouwde Yoga Moves locaties.

Zwangerschapsyoga is speciaal gericht op zwangere vrouwen vanaf 14 weken zwangerschap en de lessen kan je veilig volgen tot je bevalling. Onze lessen zijn geschikt voor iedere aanstaande moeder en kan je flexibel volgen op een van onze locaties in Utrecht of vanuit huis via Zoom. Je kan elk moment instappen vanaf 14 weken en les volgen op de locatie, dag en tijd van je keuze. Je hoeft er geen yoga-ervaring voor te hebben of er lenig voor te zijn.

Je bent van harte welkom voor een proefles voordat je besluit verder te gaan.

Kom je graag regelmatig naar Zwangerschapsyoga, dan betaal je als klante van Yoga Moves eenmalig geen €150,00 maar slechts €135,00 voor onze 10-Strippenkaart! 

Praktisch

  • Heb je nog class credits of een membership bij Yoga Moves? Op jouw verzoek bewaart Yoga Moves je credits of bevriest je abonnement tot je na je zwangerschap en de postnatale tijd. Zodra je weer wilt beginnen met reguliere lessen dan kan je je bewaarde creditwaarde op je Yoga Moves account hiervoor weer inzetten. Neem hiervoor en voor andere vragen contact op met Yoga Moves: contact@yogamoves.nl.
  • Voor het volgen van zwangerschapsyoga of postnatale yoga bij studio Vandaan kan je als eerste een proefles aankopen, en als je wenst, daarna losse lessen of een 5, 10 of 25 strippenkaart.
  • Korting! Als klant van Yoga Moves ontvang je een eenmalige korting op onze 10-strippenkaart en betaal je geen €150,00 maar slechts €135,00. Dit wil ik!
  • Bij je eerste aankoop wordt automatisch een Virtuagym account voor je aangemaakt waarmee je je plekje in de lessen via ons rooster kan reserveren.
  • Annuleren of verplaatsen van je reservering regel je zelf in je account en is kosteloos tot 24 uur voor aanvang van de les.
  • Lees onze FAQ voor de meest gestelde vragen over onze lessen.

Zwanger zijn is een mooi en intens proces waarin veel verandert op lichamelijk, hormonaal, mentaal, en emotioneel gebied. Je maakt op verschillende manieren ruimte voor een kindje. In dit proces is het juist van belang om goed voor jezelf te zorgen. Een goede conditie van zowel lichaam als geest, vormt de beste voorbereiding voor de bevalling en de tijd erna. Met zwangerschapsyoga leer je bewust met alle veranderingen om te gaan, houd je je lichaam sterk en soepel. Daarnaast helpen de specifieke oefeningen voor het bekken bij het voorkomen, dan wel inperken en verhelpen van bekkenklachten.

Zwangerschapsyoga:

  • Bevordert je lichamelijke fitheid, je houding en mobiliteit.
  • Vergroot je lichaamsbewustzijn, en helpt je voelen wat je nu nodig hebt.
  • Vergroot je fysieke en mentale kracht, vertrouwen en intuïtie.
  • Ontspant je lichaam en geest en helpt je ruimte maken voor jezelf en je kindje.
  • Laat je contact maken met je kindje.
  • Leert je houdingen, bewegingen en transities aan die je tijdens de zwangerschap en de bevalling kunt inzetten.
  • Biedt ruimte voor vragen en uitwisseling met andere aanstaande moeders.

Wat doen we tijdens de zwangerschapsyogales?

Zwangerschapsyoga bij studio Vandaan volgt de Birthlight methode waarin de ademhaling, veilige transities, een bewuste, aandachtige beleving van de zwangerschap en een goede fysieke en mentale voorbereiding op de bevalling, centraal staan. Birthlight is een gerenommeerde Britse organisatie onder leiding van Francoise Freedman, die trainingen geeft over de hele wereld op het gebied van vrouwenwelzijn, zwangerschap, geboortes en baby’s.

Zwangerschapsyoga helpt je om je lichaamsbewustzijn – het voelen van en luisteren naar je lichaam -te vergroten. Je lichaam verandert in een hoog tempo tijdens de zwangerschap en door de beoefening van yoga leer je je grenzen te bewaken, te vertrouwen op je lichaam, vergroot je je innerlijke kracht en oefen je met overgave aan het zwangerschapsproces.

De yoga-oefeningen zijn gericht op het soepel en sterk houden van je lichaam zodat je mobiel blijft tijdens je zwangerschap en als voorbereiding op de bevalling. We hebben veel aandacht voor het bekken en de bekkenbodemspieren die we leren versterken én ontspannen waardoor er controle en vertrouwen ontstaat voor de geboorte. Daarnaast oefenen we bevalhoudingen en transities die verlichting kunnen brengen tijdens de zwangerschap en de bevalling.

Naast beweging staan ook ademhalingsoefeningen centraal om je kalmte, ontspanning en innerlijke rust te kunnen bewaren tijdens de zwangerschap, omdat deze ook spanning en zorgelijke gedachten met zich mee kan brengen. Bovendien zijn ademhalingsoefeningen zeer waardevolle technieken voor tijdens je bevalling en hoe eerder je ze onder de knie krijgt, hoe beter je ze straks kan inzetten. Een goede ademhaling helpt je om je te kunnen concentreren en te ontspannen, wat het verloop van de geboorte positief kan beïnvloeden.

De momenten van diepe ontspanning helpen je om los te laten en vertrouwen te hebben in jezelf, je lichaam en het zwanger zijn. Ontspanning helpt je bovendien om je intuïtie te volgen en om bewuste aandacht te hebben voor je kindje, het zwanger zijn en alles dat er verandert in en om je heen. De wekelijkse yogales vormt voor veel aanstaande moeders een welkom rustpunt in het drukke dagelijkse leven.

“Ik ben super tevreden over de zwangerschapsyogalessen bij studio vandaan en het aanbod naast de lessen (zoals zwangerschapsmassage, postnatale lessen, cursus, etc). Jullie filosofie, de persoonlijke benadering en betrokkenheid, de docenten en hun deskundigheid zijn dingen dat jullie onderscheiden en speciaal maken. Ik kan Studio vandaan iedereen aanraden en weet nu al dat ik weer bij jullie terecht kom bij een volgende zwangerschap.”

Josefina

“Ik ben een maand geleden bevallen van onze tweede zoon en ik wilde eigenlijk vanaf dag 1 al naar jullie mailen: Ik ben namelijk zéér tevreden over wat ik heb geleerd bij de yogalessen (en partnerles) en hoe ik dat heb kunnen inzetten tijdens de bevalling. Natuurlijk is geen enkele bevalling hetzelfde, ik vond mijn eerste bevalling een behoorlijk heftige ervaring, maar deze tweede bevalling was heel anders. De andere manier van ademen wat ik nu toepaste, zoals geleerd bij jullie, heeft hier zeker een rol in gespeeld. Ik ben er van overtuigd dat dóór ademen zoveel beter voor je lichaam is. Ik heb nu bijvoorbeeld maar 1 klein scheurtje en dit vonden de verloskundige en kraamzorg opvallend aangezien mijn zoon bijna 4 kilo was en de persfase onwijs snel ging. Ook het ‘verzakkingsgevoel’ heb ik niet tot nauwelijks, terwijl ik dat bij de eerste enorm had. De rust die ik dit keer wel in mijn hoofd had en het ademen door mijn hele lichaam in plaats van heel hoog heeft me zeker weten goed gedaan. Ontzettend bedankt hiervoor!”

Moniek

Bevalvoorbereiding

Ben je graag (samen) goed voorbereid op de bevalling? Bij studio Vandaan bieden we verschillende opties aan om je zowel fysiek als mentaal goed voor te bereiden op de bevalling. We raden je aan deze opties rond je 35e week in te plannen.

1. Volg, alleen of samen met je (beval)partner, de Birth Prep Mini-Cursus van 2 lessen van 2 uur waarin we je uitleg geven over het proces van bevallen en je specifiek voor de bevalling belangrijke ademhalingstechnieken, (beval)houdingen en oefeningen uit de Birthlight zwangerschapsyoga leert, die je kan toepassen in verschillende bevalscenario’s (thuis, geboortehuis, ziekenhuis, keizersnede). Bovendien besteden we uitgebreid aandacht aan de belangrijke rol van de (beval)partner tijdens de bevalling.

2. Volg samen met je (beval)partner een Partnerles van 2 uur en leer alles over samen bevallen, de rol van je (beval)partner tijdens de bevalling en de belangrijkste ademhalingstechnieken, oefeningen en bevalhoudingen uit Birthlight zwangerschapsyoga die je kan toepassen in verschillende bevalscenario’s (thuis, geboortehuis, ziekenhuis, keizersnede). Deze les volg je samen met je (beval)partner of degene die jou gaat ondersteunen tijdens je bevalling. De Partnerles kan je ook als privéles van 2 uur volgen bij je thuis als jullie dat fijner vinden.

3. Volg zelf of samen met je (beval)partner één van onze Online bevalcursussen. Zo kan je in je eigen tijd en zo vaak je maar wilt, voor 3 maanden lang (samen) oefenen. We hebben twee verschillende cursussen: ‘Vertrouwen in je Bevalling’ en ‘Samen Ontspannen Bevallen’. Meer informatie

Fijn om samen dezelfde technieken onder de knie te hebben en elkaar zo te kunnen helpen. Les was praktisch ingestoken, en met minimale investering in tijd toch erg veel geleerd. Meer vertrouwen in de bevalling nu, en het gevoel dat we het samen kunnen gaan doen. 

Florien

Ontzettend nuttig en leerzaam. Ik weet nu welke houdingen ik samen met mijn partner kan aannemen. Welke ademhalingstechnieken geschikt zijn per bevallingsfase en hoe je ze toepast. Mijn vriend en ik voelen ons nu samen veel meer voorbereid op de bevalling!

Suzan