Postnatale Yoga

Balancing your new life

Weer in vorm na je zwangerschap

Ik meld me aan!Yogaschema

Postnatale yoga

Postnatale yoga is yoga na je bevalling en is speciaal ingericht voor moeders die recentelijk bevallen zijn. Je bent welkom vanaf 6 weken na je bevalling. De les is erop gericht om je lichaam weer aandacht te geven, te versterken, rust te gunnen en weer ‘bijeen te brengen’, door de buik, rug en bekkenbodemspieren op een veilige  manier te activeren. Je bent van harte welkom voor een proefles!

Postnatale yoga:

  • Bevordert je lichamelijke fitheid, houding en mobiliteit na de bevalling.
  • Traint je kernspieren en bekkenbodem op een veilige en zachte manier.
  • Vergroot je fysieke en mentale kracht als nieuwe moeder.
  • Ontspant je lichaam en geest en helpt je ruimte te maken voor jezelf als (nieuwe) moeder.
  • Biedt ruimte voor vragen en uitwisseling met andere moeders.

Wat kan yoga voor je betekenen na je bevalling?

Wat doen we in de les?

In de les combineren we yogahoudingen, spierversterkende oefeningen, ademhalingstechnieken, meditatie en ‘restorative’ yogahoudingen, om uiteindelijk tot een diepe ontspanning te komen. Postnatale yoga staat garant voor écht even tijd voor en met jezelf, iets waar je als nieuwe en /of werkende moeder wellicht veel behoefte aan hebt.

Deze les is zonder baby’s zodat je tijd aan jezelf kan besteden en ontspanning en een nieuwe balans kan vinden als (nieuwe) moeder. Schrijf je vooral in voor een proefles zodat je het eerst eens kan proberen.

Waarom is postnatale yoga belangrijk?

Tijdens je zwangerschap wijken je buikspieren om ruimte te maken voor het kindje en het vruchtwater. De ruimte die je hierdoor na je bevalling overhoudt tussen de rechte buikspieren in, noemt men diastase. Zolang er sprake is van diastase is je kernkracht en stabiliteit niet optimaal, waardoor je problemen met je houding, kernstabiliteit en/of bekken(bodem) kan ervaren in de postnatale fase en zelfs nog lang daarna.

Het nut van postnatale yoga is dat we het lichaam versterken op een veilige manier en van binnenuit weer ‘bijeen brengen’ door de diepere buik-, rug- en bekkenbodemspieren te activeren en te versterken.

Gewone yogalessen (en zeker de power- en Ashtanga-vormen van yoga) zijn nog niet geschikt in de postnatale fase. We raden aan om tenminste 8 maanden na je bevalling te wachten voordat je weer deelneemt aan de sterkere vormen van gewone yoga. Lees meer.

Extra goed van start na de bevalling?

Het Goede Start-pakket

1 uur privéles THUIS met je favoriete docente + 3 Postnatale, Mama&Baby of Well-Women yogalessen voor € 95,00 i.p.v. € 105,00.

Liever een privé les?

Wil je in je eerste 6 weken hulp bij je postnatale herstel, heb je specifieke (bekken(bodem))klachten sinds je bevalling of valt de postnatale fase je mentaal wat zwaarder dan gedacht? Dan kan een privéles erg prettig zijn, zodat de docent je zeer gericht kan ondersteunen.

Maak een afspraak met je favoriete docente en ze komt bij je thuis (of je kunt afspreken in de studio in Utrecht) op een moment dat jou uitkomt. Het mooie is, je hebt geen oppas nodig. Je krijgt de oefeningen op papier zodat je zelf thuis kan oefenen totdat je weer deel kan nemen aan de reguliere postnatale yogalessen (vanaf 6 weken, met of zonder je baby). We bieden deze privéles aan in het Nederlands en het Engels.

Docentes:

In het Nederlands of Engels met Eveline, Ina of Esther – In English with Anita. Lees meer over ons team.

Tarief: 55,00 voor 1 uur. De dag en tijd van de les is flexibel en kan je met de docente zelf afspreken.
Locatie:  in de studio in Utrecht. Liever bij je thuis? Dan is het tarief 60,00 voor 60 min.

Goede Start PakketKoop nu 1 privéles bij je thuis met je favoriete docente én 3 reguliere postnatale lessen in één keer voor maar 95,00 in plaats van 105,00.  De docente komt in je eerste 6 weken bij je thuis en daarna volg je de postnatale lessen op de dag en plek van je keuze.

Voor het maken van een afspraak kan je even mailen naar info@studiovandaan.nl